"5. İÇMEK Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Kongresi"

İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ile Karadeniz Teknik Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü iş birliğinde, 16-17 Haziran 2022 tarihlerinde çevrim içi olarak "5. İÇMEK Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Kongresi" düzenlendi. “Yeniden Düşünmek” teması ile gerçekleştirilen kongrede, İç Mimarlık eğitiminin günümüzdeki durumu tartışmaya açılarak, yeni dinamikler ile geleceğe yönelik projeksiyonlar paylaşıldı ve cevaplar arandı.

Eş başkanlığını Prof. Dr. Gülay Usta ve Prof. Dr. Tülay Zorlu’nun üstlendiği kongrenin bilim kurulunda, iç mimarlıkta uluslararası akademik alanın önde gelen temsilcileri yer aldı. İki gün boyunca çevrim içi olarak yapılan kongreye, uluslararası düzeyde iç mimarlık eğitimine katkı vermiş önemli konuşmacılar konuk oldu.

Kongrenin birinci gününde; Rene Pier “ECIA Charter of Interior Architectural Training 2020” ve Prof. Dr. Henry Sanoff “Confronting Traditional Thinking about School Environments” başlıklı sunumlarını yaptılar. Kongrenin ikinci gününde ise; Prof. Graeme Brooker “50-Words for Reuse” ve Prof. Dr. Katelijin Quartier “Professionalization of the discipline of interior architecture: intertwining research and education” isimli sunumlarını gerçekleştirdiler.

Kongrenin birinci günü açılış konuşmaları ile başladı. Kongrede yirmi bir adet bildiri sunumunun yanı sıra yurt dışından alanın önde gelen isimlerinden dört konuk konuşmacı sunum yaptı. Kongrenin ilk konuşmacısı olan İç Mimar Rene Pier, “ECIA Charter of Interior Architectural Training 2020” isimli sunumunu gerçekleştirdi. Ardından birinci oturum Prof.Dr. Didem Baş başkanlığında başladı. Formal ve informal iç mimarlık tasarım eğitiminin tartışıldığı birinci oturumda, beş adet sunum yapıldı.

İkinci oturum Prof. Dr. Sezin Tanrıöver başkanlığında iç mimarlık eğitiminin en önemli bileşeni olan tasarım stüdyoları üzerine odaklanan araştırmalardan oluştu. İkinci oturumda dört adet sunum gerçekleştirildi.

Kongrenin birinci günü, konuk konuşmacılardan North Carolina Üniversitesi’nden Prof. Dr. Henry Sanoff’un “Confronting Traditional Thinking about School Environments” başlıklı sunumunu takip eden soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.

Prof. Dr. Özge Cordan’ın başkanlığındaki üçüncü oturumla başlayan kongrenin ikinci günü, iç mimarlık eğitiminde dijitalleşme konusuna odaklanarak dört adet bildiri sunumu yapıldı.

İkinci gün konuk konuşmacılarından Belçika Hasselt Üniversitesi’nden Prof. Dr. Katelijin Quartier, “Professionalization of the discipline of interior architecture: intertwining research and education” başlıklı sunumuyla mağaza tasarımı üzerine araştırma ile uygulamanın bir araya geldiği araştırma laboratuarı ve üretimlerini konu edinen paylaşımlarda bulundu. Kongrenin son davetli konuşmacısı London College of Art Bölüm Başkanı Prof. Graeme Brooker ise “50-Words for Reuse” isimli sunumunu gerçekleştirdi.

Kongrenin dördüncü oturumu Dr. Aliye Rahşan Karabetça başkanlığında dijitalleşen iç mimarlık eğitimi başlığı üzerinden devam etti. Bu oturumda farklı üniversitelerden katılım gösteren araştırmacıların hazırladığı dört sunum gerçekleştirildi.

Kongrenin son oturumu ise Prof. Dr. Kağan Günçe başkanlığında iç mimari tasarım üzerinden eğitime odaklanan dört adet araştırma sunumundan oluştu.

"5. İÇMEK Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Kongresi"; Dr. Aliye Rahşan Karabetça moderatörlüğünde, kongre eş başkanları Prof. Dr. Gülay Usta ve Prof. Dr. Tülay Zorlu’nun kongrenin iç mimarlık eğitimine katkılarını içeren değerlendirmelerinin ardından bilim ve düzenleme komitelerine, davetli konuşmacılara ve değerli araştırmalarıyla kongreyi zenginleştiren katılımcılara teşekkürleriyle sona erdi.