7-8 Aralık 2017’de gerçekleştirilen “İÇMEK/İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi”nin üst teması “Ölçek” olarak belirlenmiştir. Temelde bir ölçme sistemi olarak tanımlanan “Ölçek” bir şeyin başka bir şeyle olan ilişkisini açıklamak üzere kullanılır. Ölçeği kavramak, nesnelerin gerçek ölçülerinin yanı sıra algılandıkları ya da temsil edildikleri ölçüleri de anlamayı gerektirir. Ölçek, insanın çevresindeki her şeyi farklı düzeylerde hayal edebilmesini sağlar. Vitrivius ölçeği insan bedeninin binayla orantısında ararken; Le Corbusier metre ve inch’i bir kenara iten bireysel bir ölçekten bunun yanında her girişimin bir ölçeği olarak düşünce yapısı, teknik olanakları ve yönetici güçlerin varlığından bahseder.
Anlaşılıyor ki ölçeği her düzeyde ve bağlamda bulmak mümkün olur. İlk akla gelen tasarım, kuram, kültür, iletişim, süreç, üretim vb. farklı düzeyler olabileceği gibi daha nicelerinin ölçekle ve iç mimarlık eğitimiyle ilişki kurarak ortaya konulması kongrenin kapsamını oluşturmaktadır. Bu anlamda eğitim özelinde irdelenen ölçek kavramının alt temaları şu şekilde özetlenebilir:
- Araştırma
- Kuram ve düşünsel yaklaşımlar
- Tasarım stüdyosu
- Üretim araçları
- Sürdürülebilirlik
- Kültür
- Fiziksel çevre kontrolü
- Disiplinler arası yaklaşımlar
- Temsil
- Çevresel psikoloji
Bu bakış açısıyla düzenlenen “İÇMEK/İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi” tam metin bildiri kitabı yayımlandı.
Bildiri kitabına ulaşmak için... |